Perjantai 3.4.20

YM

Tarkistetaan edellisen tunnin (Kevät herättää matelijat, kpl 34) tehtävät Teams-tunnilla klo 12.

Tutustu kappaleeseen 35 Kutua ja kurnutusta.

Tavoitteena on

  • sammakkoeläinten yhteisten piirteiden oppiminen
  • sammakon muodonvaihdoksen tunnistaminen
  • sammakon merkityksen ymmärtäminen osana ravintoketjua.

Tee vihkoosi ajatuskartta sammakkoeläimistä (keskelle karttaa kirjoita sammakkoeläimet), kirjoita siihen mielestäsi keskeiset ja tärkeät asiat. Apua ajatuskartan tekemiseen löydä äidinkielen oppikirjan sivulta 20. Kun olet ajatuskarttasi tehnyt, niin vertaa sitä seuraavaan ajatuskarttaan ja tee tarvittavat lisäykset tai korjaukset omaan ajatuskarttaasi.

Sammakkoeläimet

EN

Englannin Teams-tunti klo 10.15.

Kaikki paikalle, mielellään kuulokkeilla. 

Tehdään kuunteluita ja suullisia harjoituksia kpl:sta 13. Tarkastetaan vanhoja läksyjä.

Läksy: lue kpl 13 ja tee teht 10 s. 156.

MA

Matematiikan Teams-tunti klo 12-12.45. Käsitellään kappale 30.

ÄI

Kuuntele toinen jakso (Liikaa eetä) äänikirjasta Heinähattu ja Vilttitossu rosvojahdissa

https://areena.yle.fi/1-50188031

Kuuntelun jälkeen vastaa valmiisiin kysymyksiin O 365:ssa. Etäopetuskansiossa on oma Word-tiedosto (Heinähattu ja Vilttitossu rosvojahdissa) vastaamista varten. Kirjoitaa siihen vastauksesi.

Tämän äidinkielen tehtävän voit halutessasi siirtää vaikkapa ensi viikon maanantaille.

  • Sami

Maanantaina Teams-tunnit klo 9 (EN) ja klo 11 (MA).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *