Torstai 9.4.20

YM

Tavoite:

  • Ymmärrät, miten vesilinnut ovat sopeutuneet veteen.
  • Osaat luetella syitä, miksi ruovikossa on niin paljon lintuja.

Lue kappale 36 ja katso seuraava video vesilinnuista.

https://luontolive.fi/peli/pages/organism/5

Käyttäjätunnus: nuppu20 Salasana: kevat20

Vastaa vihkoosi videon perusteella seuraaviin kysymyksiin:

1. Mitkä ovat neljä vesilinnuille tärkeintä ominaisuutta?

2. Mihin kahteen ryhmään sorsalinnut voidaan jakaa sukellustapansa perusteella?

3. Mainitse kaksi esimerkkilintua kummastakin ryhmästä (sukellustapaan perustuen)?

Vapaaehtoinen lisätehtävä: Piirrä ja väritä vihkoosi mielestäsi kaunein vesilintu.

ÄI

Kuuntele neljäs jakso (Pamputa pamputa) äänikirjasta Heinähattu ja Vilttitossu rosvojahdissa

https://areena.yle.fi/1-50188031

Kuuntelun jälkeen vastaa valmiisiin kysymyksiin O 365:ssa. Etäopetuskansiossa on oma Word-tiedosto (Heinähattu ja Vilttitossu rosvojahdissa) vastaamista varten. Kirjoitaa siihen vastauksesi.

S2-oppilaat: Torstain tehtävät: 

  1. Palauta tarina (kirjoituslabyrintti) Kaisa-opettajalle!
  2. Selvitä, miksi tänään (9.4.) liputetaan. Kenen päivää vietetään?
  3. Pääsiäisen sanasokkelo:  Sanasokkelo_pääsiäinen

MA ja YH (Teams-tunti klo 10-11, 60 minuuttia)

Matematiikassa tarkistetaan kappaleen 32 tehtävät ja opetetaan kappaleen 33 asiat. Tunnin jälkeen tee kappaleen 33 perusaukeama ja mökki.

Tarkistetaan yh:n kappaleen 10 tehtävät:

Tehtävät

  • 1-3 s. 63
  • 1-2 s. 64
  • 3-5 s. 65

Käsitellään yhdessä kappale 11.

Lisäys: Lue uskonnosta kappale 32. Lue myös yhteiskuntaopin kappale 11, jota ei ehditty yhteisesti käsitellä Teams-tunnin aikana.

Hyvää pääsiäislomaa!

 

https://search.creativecommons.org

  • Sami

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *